Långfredag

Snälla, kan någon ge mig en mening med den här dagen?

Inte för att klaga, det kan vara rätt skönt med dagar som nästan bara spenderas hemma. Städa lite, Spela lite gitarr, lyssna på provsmakbitar från Håkans nya album och hela tiden försöka intala sig själv att man skriver labbrapport.

Har försökt plugga alltså, med ett godkännt resultat. Har lyckats knåpa ihop lite text men eneriomvandlingar är någåt som verkligen bara gör mig totalt förvirrad och förtvivlad. Det leder mig nästan alltid till tankar om "Big bang", vad som fanns före, och frågor som "Finns det andra världar?", "När kommer vi dö?" och "Varför finns jag?". Vad är meningen?

Och mitt i allt detta, Håkans nya låtar som är underbara, helt enkelt. Han fullkomligen nailar alla känslor som vanligt.


Nu måste jag åstadkomma något ordentligt, inte bara ett halvstädat rum eller en påbörjad skoluppgift, så att jag kan somna inatt, eller är det det som kallas prestationsångest?


Jag tänker lite på vad långfredagar brukade innebära. Något helt annat än vad årets gjort i alla fall. Det burkade vara upp till stallet vid 06.00 på morgonen för att tävla eller jobba, och jag brukade gilla det, belive it or not! Tidiga mornar var the grej på långfredagen.


Den bästa långfredagen i mitt liv är tvåtusenfem när jag ställde upp med Biztro i LB:1 . Jag saknar dom tiderna så mycket att jag snart går sönder! Nej men gud, nu blev det mycket.

Det är det som är felet med såna här "göra-ingenting-eller-i-alla-fall-inte-med-någon-annan-dagar". Man tänker för mycket. Men det kanske finns något positivt i det, som t.ex. att jag kan skriva låtar. Det är något jag har utvecklat med tiden tror jag, som en överlevnadsinstinkt, för det kunde jag inte förut.

Ge mig en mening med den här dagen.
Om det är någon som kan, kanske. Det kan ju inte vara någon lätt uppgift, direkt.
Men släng gärna hit en kommentar när du ändå är här så blir jag glad.


En vecka till signering, fem dagar till albumsläpp!
<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0