Du skulle döda mig om du visste vad jag gör med dig i min fantasi

Klockan har passerat ett, jag har druckit te, ligger i sängen och lyssnar på Kristian Anttila. Den mannen är fin och hans nya album är så otroligt fint det med. Han är en stor poet, med en oerhörd talang. Det är synd att inte fler har upptäckt det, och därför bjuder jag nu på några utdrag från texterna på hans senaste platta:

"Du är bara ett svagt brus i luren
det glas jag för till bordets kant
Här är mina två händer som inget griper
ser bara på hur du glider ifrån"

"Jag såg framtiden i stjärnorna inatt
små korn av ljus i oceaner av svart."

"När ingen annan ser
Jag står vid grinden bakom skolan så du vet
När ingen annan ser
Har inget för mig, jag kan vara din hemlighet "

Där fick ni ett litet utlopp för mitt Kristian-rus. Detta inlägg är egentligen mest ett "bara för att" eftersom jag inte kommer ha tid att skriva så mycket här i framtiden. Mitt schema för de närmsta veckorna är lite för tajt och omfattar egentligen mest resande, inte så mycket tid framför datorn alltså. Precis som det ska vara på sommarlov.

 - Gotland (och gå på Håkan Hellström på Wisby Strand med Anna)
- Västkusten (och gå på Lars Winnerbäck i Lysekil? )
- Helsingborg (Endast för att gå på KENT + Håkan Hellström på Sofiero Slott. Endast!)
- London (och bara gå, rent allmänt.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0