Orust / Uddevalla / Herrljunga / Stockholm

Idag har jag tagit mig hem från Orust, men innan dess spenderades lite tid i Uddevalla, som faktiskt inte är så mycket till stad (förlåt mig, det är fint. Jag bara fastnar inte riktigt för stället). Det finns dock ett supermysigt café där det finns jättemycket olika speciella tesorter från bl.a. Kina, Indien och Japan. Det fanns en massa annat fint där också, och huset det ligger i är ca 200 år gammalt, vilket betyder att det är en av de äldsta byggnaderna i Uddevalla. Kanske är kyrkan äldre.. However. Köpte ett par goda téer i alla fall. 

Fick byta tåg i Herrljunga, och hade ca 35 minuter där. så jag passade på att se mig lite omkring. Har ju pga tågbyte varit där så många gånger men endast sett stationshuset, så jag tyckte det var på tiden. Det visade sig inte vara säsrkilt givande, jag gick till en ICA-affär och tillbaka, och mötte två-tre personer på det som verkade vara den enda upplysta gatan i hela samhället. Seriöst, över allt annars fanns det typ inga lampor. Hela staden (är det en stad) var helt mörk och folktom, det var nästan lite skrämmande. Visst, det ligger på landet, men ett par lampor skadar väl inte?

Men, men, jag får väl titta närmre på Herrljunga i dagsljus, kanske någon dag när sommaren närmar sig. Nu däremot måste jag sova, för imorgon är första skoldagen. Suck. Ännu en hel, ännu längre, termin. Hur ska jag överleva?




 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0