En hälsning från betong och stål

Igår lämnade vi äntligen in en landrapport om Sydafrika på 30 sidor. Av de delar som jag skrev måste jag säga att jag jag är rätt nöjd med det här stycket :

"Överallt möter vi tecken på okunskap; hos kvinnorna, hos männen och hos politikerna. Sydafrika, det ekonomiskt mest utvecklade landet i Afrika söder om Sahara, stirrar sig blint på tillväxt och framgång samtidigt som dess befolkning får uthärda kriser av alla dess slag. Politiken, ekonomin, ojämställdheten och miljön innebär alla problem som går hand i hand med varandra och dess historiska bevekelsegrunder har lämnat efter sig ett nät av spindeltrådar att fastna i. Ändå anser vi i grupp 12 att det finns möjligheter och framtidsutsikter i detta land av onda cirklar."

Lite bruntunga.

Kommentarer
Postat av: Denise

svar: så sant :D

2008-12-15 @ 13:29:16
URL: http://denpans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0