Fascinerande

Fotoutställnig på nybroplan om utrotningashotade djurarter var vi och såg idag på naturkunskapen. Minns inte vad fotografen heter...

Det tar relativt lång tid att gå utställningen om man ska titta på och läsa om alla djur. Ca en timme, tippar jag. Men jag gillade utställningen. Tröttnade efter ett tag på texterna (Speciellt noshörningen m.fl. som kom typ tuuusen gånger x( ! ), men bilderna till är häftiga. Ni vet säkert hur det är, tidigt på morgonen, fakta på fakta på fakta.... nej, då tittar jag hellre lite mer på bilderna : )

Bilderna (ok, lite texterna oxå då) har i alla fall fått mig att vilja titta på djur! Inte skansen då, eller djuraffären i fältöversten, men "i verkligheten". Tidigare när jag har varit utomlands så har jag velat titta mycket på sevärdheter, historiska lämning och, ja, städer ur ett "samhällsperspektiv". Nu, däremot, längtar jag efter att åka utomlands för att titta på djur!

Jag bara måste få se knölvalar, pandor, japanska apor och allt vad det nu var i verkligheten!

Fick uppgifter på skiten också... : /

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0