MÄHÄ

" Housemusiken skapades i början av 80talet Chicago som en utveckling av disco och elektro. Techno kom helt korrekt från Detroit i slutet på 90talet och är musik som bygger på loopar och kommunikation mellan datorer eller olika ljudkällor. Techno går ofta i ett lite högre tempo 130 - 135 bpm och kan upplevas som mycket råare och hårdare musik.
Självklart finns det otaligt många subgenrer till både house och Techno men det brukar inte vara nåt problem att skilja på de två olika musikstilarna.

Av det jag har hört av Kents nya skiva måste jag säga att det är vokal musik med ett elektroniskt 4/4 beat i 120 - 130 bpm. House ? Ja kanske ibland. Elektropop är nog mest rätt eller kanske Elektrodepprock.

The Freeloader"

wiohao, expertutlåtande ^^.

Jag måste hålla med alla om att Kent inte ÄR house, med det är betydligt mer inspirerat av det än vanligt, känns det som i alla fall.

Well, äntligen "färdig" med historia uppgift. Ska till stallet för terminens sista hästis. Hoppas på presenter i massor, men annars kommer det bara bli skönt att få lite extra tid över.

Men något är konstigt med My eftersom hon inte vill äta.

SNÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ! VINTER! Mysigt värre, gott folk. Blir glad varje gång jag tittar ut genom fönstret ju :D


(bajs på köttet)


Kommentarer
Postat av: Totte

Varför vill du inte äta ?
Pappa kommer imorn så nån sorts måltid tillsammans på kvällstid kommer det att bli...se till att du vill äta då...älskar dig
T

2007-11-14 @ 01:38:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0