Håkan Nesser

I morse läste jag ut den tionde och sista romanen om kommisare Van Veeteren och hans gäng. Det känns faktiskt tråkigt att inte ha några böcker kvar att läsa om dom. Tro det eller ej, men när man har läst så mycket om samma karaktärer så är det nästan som om man lär känna dom. Jag är nog alldeles för lättpåverkad.

Jag älskar också Håkan Nessers sätt att skriva, och ser därför fram emot att ge mig på hans nyare kriminalromaner!

Följande böcker har kommit ut i serien om Van Veeteren: Det grovmaskiga nätet, Borkmanns punkt, Återkomsten, Kvinna med födelsemärke, Kommisarien och tystnaden, Münsters fall, Carambole, Ewa Morenos fall, Svalan, katten, rosen, döden och Fallet G.

Samtliga böcker rekommenderas!


Om någon har ett tips till mig om en bra deckare, kommentera!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0