tystnad, tunnel, avfart

Idag var jag på Raketen. Kulturskolan Raketen, världens genom tiderna bästa skola. Under nåt åt av mitt liv var den mitt andra hem. Kanske andra famlij. Tio år spenderade jag där. Hursomhelst;

Det var jättekul, som vanligt. Var där även igår och det var också trevligt. Det som var annorlunda idag var att det blev lite mycket nostalgi, avundsjuka, hemlängtan. Att titta på filmerna - bl.a. den som "dokumenterade" årets niors resa till Spanien - fick mig att vilja vrida tillbaka tiden. Jag minns när det var vi som gjorde fjortisfilmer som ingen förstod, och när vi garvade ihjäl oss till internskämt när alla andra var fett uttråkade, och jag saknar det!

Tårarna var i ärlighetens namn inte helt långt borta då.

Inte för att jag inte trivs på GG, men jag vill bara tillbaka till Rocket.

Lämnade Anna på tåget - ha det bäst i Norrköping! <3

Pyntade hos Biztro (med måttligt resultat) och kollade senare på "Two weeks notice". Har sett den filmen förut, men den är gullig och därför värd en kommentar i bloggen.

Ikväll (fredag kväll!) får jag väl hålla till godo med deppmusiken. Trogen vän, garanterad effekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0