Sommar, sommar, sommar...

Som ni kanske har märkt, så har bloggandet legat lite på is under sommaren, främst av två anledningar:

1. Ingen eller dålig tillgång till internet.
2. Bristande ork, inspiration och lust.

Men nu är jag tillbaka, i alla fall tillfälligt, med en kort resume av mina tankar om "summer07".

Gotland
Som tidigare nämnt, har jag spenderat nästan hela lovet på Gotland. Har dock inte utnyttjat de sju veckorna särskilt väl. Två av dom har jag och elin bott utan föräldrar, resten har vi bara bott för oss själva. Vi har jobbat, mer om det sen.  Eftersom vi nästan bara har jobbat kväll så har jag inte enligt tradition kunnat umgås så mycket med mina "gotlandsvänner", men fick i alla fall en kväll med Larssons. Självklart med de klassiska inslagen som "Jetplane" och "House of rising sun" samt ett okänt antal spanska sånger a la Birgitta. Dock  ingen "Sexual healing" av Jenn i år, men en väldigt fin Alicia Keys-tolkning!

Ridning
Har det blivit alldeles för lite av under sommaren. Har haft en i princip obegränsad tillgång till häst under sju veckor och ridit fyra gånger. För mycket snack, för lite verkstad. Okej, att Imp the guldklimp har varit dålig har väl bidragit en del till den dåliga uppsuttna aktiviteten, liksom det dåliga vädret.

Vädret
har varit extremt dåligt, tråkigt och nedåtpuffandet på våran sida av ön i alla fall.

Jobbet!
Jag och Elin har ju jobbat dels på ett "cafeochrestaurang" och på en "pub&tapasbar". Very fun. Det dåliga vädret (arrrgghh) har iofs gjort att det inte blivit så mycket men, men, vad kan man göra? Frank sinatra svarar: ingenting.

Steely Dan
Grymt! Har jag inte längtat efter det där hela mitt liv? JO! och var det värt det? Ja, självklart, även fast jag aldrig träffade dom efter... köpte ialla fall en tröja!


Har massa massa mer att berätta men det får bli en annan dag. Det är nämligen kräftskiva i hamnen och känner mig lite osocial som bara sitter vid datorn inne i sjöboden. Så, gott folk, på återseende!

To be continude

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0